Home » Ontdek de 8 voorwaarden om je content waardevol te maken!

Ontdek de 8 voorwaarden om je content waardevol te maken!

    Content is King! 👑 Een uitspraak die elke online ondernemer al wel eens gehoord heeft. Maar klopt dit nog wel? 🤔

    Eigenlijk moeten we deze uitspraak aanpassen naar ‘Relevant Content is King’. Vandaag de dag moet je zorgen dat wat je zegt ook daadwerkelijk interessant is voor wie er luistert.

    Deel alleen content waar je volgers graag naar willen luisteren.
    Content delen waar je volgers naar willen luisteren


    Je content moet dus voldoen aan enkele voorwaarden waardoor het relevant wordt voor je publiek. Onlangs heeft ‘Bloomgroup’ bekend gemaakt welke 8 voorwaarden er zijn om ervoor te zorgen dat je waardevolle relevante content deelt met je publiek.

    Deze voorwaarden zijn:

    1️⃣ Relevantie: Bespreek een brandende kwestie of vraag van je doelpubliek

    2️⃣ Nieuwigheid: breng een fundamentele nieuwe manier om een probleem op te lossen

    3️⃣ Diepte: Laat zien dat je over een uitgebreide kennis beschikt over een bepaald probleem en hoe je dit kan oplossen.

    4️⃣ Validatie: Bewijs dat jouw oplossingen werken door echte voorbeelden te laten zien met meetbare resultaten van bedrijven die hun probleem op jouw manier opgelost hebben.

    5️⃣ Praktisch: Door effectief te laten zien dat je een doordachte manier hebt om het probleem op te lossen en je begrijpt dat het obstakel overwonnen moet worden.

    6️⃣ Stijfheid: Zorg dat je een bijna niet tegenspreekbare logica hebt over een probleem en de beste manier waarop je dat probleem oplost.

    7️⃣ Duidelijkheid: Zorg dat je communiceert met je publiek in een taal die zij begrijpen.

    8️⃣ Samenhang: Zorg dat je een structuur of model hebt waarmee je het probleem verbeterd of helemaal opgelost wordt.

    Als jij er voor gaat zorgen dat al je content die je maakt aan deze voorwaarden voldoet. Dan mag je er zeker van zijn dat je waardevolle relevante content deelt en dat je hiermee ook meer betrokkenheid zal genereren.

    Geef een reactie

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

    Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.