Home » De 8 voorwaarden voor Relevante Content

De 8 voorwaarden voor Relevante Content

Content is King! Een uitspraak die elke online ondernemer al wel eens gehoord heeft. Maar klopt dit nog wel?

Waardevolle content is king
Waardevolle Content is Kin

Eigenlijk moeten we deze uitspraak aanpassen naar ‘Relevant Content is King’. Vandaag de dag moet je zorgen dat wat je zegt ook daadwerkelijk interessant is voor wie er luistert.

Je content moet dus voldoen aan enkele voorwaarden waardoor het relevant wordt voor je publiek. Onlangs heeft ‘Bloomgroup’ bekend gemaakt welke 8 voorwaarden er zijn om ervoor te zorgen dat je waardevolle relevante content deelt met je publiek. Deze voorwaarden zijn:

1️⃣ Relevantie: Bespreek een brandende kwestie of vraag van je doelpubliek

2️⃣ Nieuwigheid: breng een fundamentele nieuwe manier om een probleem op te lossen

3️⃣ Diepte: Laat zien dat je over een uitgebreide kennis beschikt over een bepaald probleem en hoe je dit kan oplossen.

4️⃣ Validatie: Bewijs dat jouw oplossingen werken door echte voorbeelden te laten zien met meetbare resultaten van bedrijven die hun probleem op jouw manier opgelost hebben.

5️⃣ Praktisch: Door effectief te laten zien dat je een doordachte manier hebt om het probleem op te lossen en je begrijpt dat het obstakel overwonnen moet worden.

6️⃣ Stijfheid: Zorg dat je een bijna niet tegenspreekbare logica hebt over een probleem en de beste manier waarop je dat probleem oplost.

7️⃣ Duidelijkheid: Zorg dat je communiceert met je publiek in een taal die zij begrijpen.

8️⃣ Samenhang: Zorg dat je een structuur of model hebt waarmee je het probleem verbeterd of helemaal opgelost wordt.

Zorg er dus steeds voor dat je content aan 1 of meerdere van deze voorwaarden voldoet en dan zet je alvast een stap in de goede richting.