Home » De N°1 Prioriteit van Elke Succesvolle Advertentie!

De N°1 Prioriteit van Elke Succesvolle Advertentie!

Ontdek in minder dan 1 minuut waaraan elke advertentie moet voldoen om succesvol te kunnen worden.


Ontdek wat de N°1 prioriteit moet zijn van elke advertentie! Meer dan 90% van de ondernemers houdt hier geen rekening mee. En nee, het is niet verkopen en ook niet leads verzamelen! 🤔

Wat veel ondernemers niet beseffen is dat een Facebook advertentie verschillende doelen heeft. Elk doel moet ervoor zorgen dat je prospect de volgende stap neemt en zo uiteindelijk bij je einddoel terecht komt.
Jammer genoeg vergeet meer dan 90% wat het eerste doel van een advertentie is. Zonder dit doel te bereiken kan men nooit het einddoel behalen. Het eerste doel is je allerbelangrijkste doel, en dat is…

… ervoor zorgen dat je prospect stopt met scrollen !!!

Nogmaals, het belangrijkste doel van je advertentie is ervoor zorgen dat je prospect stopt met scrollen van zodra jouw advertentie zichtbaar wordt in zijn/haar nieuwsoverzicht.

Het maakt niet uit hoe goed je product is, of hoe perfect je landingspagina is opgemaakt, of hoe meeslepend het verhaal van je advertentietekst is, of eender wat. Als de personen uit jouw doelgroep niet stoppen met scrollen, is je advertentie niets waard want niemand heeft ze gezien.

Dus… doel 1 van elke advertentie is om ervoor te zorgen dat je gezien wordt, dat je hard genoeg opvalt om je toekomstige klant te laten stoppen met scrollen.Maar hoe doe je dit nu? Er wordt tegenwoordig tegen een razendsnel tempo gescrold door het nieuwsoverzicht.

Je moet dus echt de aandacht kunnen trekken, en dat doe je door er bovenuit te steken.Je gaat dit doen met je afbeelding. Niet zomaar een afbeelding, maar een afbeelding die opvalt. En er zijn hiervoor verschillende trucjes.

Zo kan je het contrast gaan verhogen van je afbeelding. Door de kleuren feller te maken gaat je afbeelding ook feller opvallen. En ja, het kan zijn dat soms je afbeelding hierdoor minder mooi wordt. Maar ik heb liever een minder mooie afbeelding die bekeken wordt, dan een mooie afbeelding die niet bekeken wordt.

contrast afbeelding verhogen
Aandacht op je Facebook advertentie trekken door het contrast te verhogen

Een andere mogelijkheid is door een zwart/wit afbeelding te gebruiken. Alle afbeeldingen op Facebook zijn in kleur. Als daar opeens een zwart/wit afbeelding tussen verschijnt, dan val je op. Je kan er zelfs nog een fel kleur element aan toevoegen om daar de focus op te leggen.

wi/zwart afbeelding met fel blauwoog
Aandacht op je Facebook advertentie trekken met een zwart/wit afbeelding en één fel kleurelement

Een derde tactiek die je kan toepassen is door je afbeelding ondersteboven te plaatsen. Het klinkt misschien wat raar, maar je zou kunnen opkijken van de resultaten die je behaald. Denk eraan, je afbeelding dient in de eerste plaats om aandacht te trekken. Met een afbeelding die ondersteboven staat zou je wel eens de aandacht van je prospect kunnen trekken.

Trek de aandacht met het ondersteboven effect
Trek de aandacht naar je Facebook advertentie met deze techniek – Het Ondersteboven Effect

Jij weet nu dat jouw advertenties eerst de aandacht moeten trekken alvorens je kan verder gaan naar het volgende doel. Zorg er dan ook voor dat je afbeelding de aandacht trekt van je doelgroep. Zorg dat je opvalt, zorg dat je prospect stopt met scrollen, al de rest volgt later!