Ben jij ook een ondernemer die spruitjes gebruikt om nieuwe klanten te vinden? 😭 Of geef je jouw klanten echt wat ze willen! 💪💪💪
In deze video laat ik je zien waarom de meeste ondernemers verkeerde leadmagneten maken om nieuwe klanten te vinden. Ze gaan iets aanbieden wat hun potentiële klant helemaal niet wil.
In 6 minuten tijd leg ik je perfect uit hoe jouw volgende leadmagneet er moet uitzien om meer leads te verzamelen en dus uiteindelijk ook meer omzet te draaien. 💰💰💰
P.s.: Deze video gaat jouw uren besparen op je volgende ebook 😉
Groetjes, Jerry Renson JR – Sociale Media Marketing
Video Transcriptie
Wat je hier ziet zijn spruitjes. Vroeger toen ik nog jong was, probeerde mijn ouders om mij spruitjes te laten eten. Ze zeiden dat het goed en gezond was voor mij. En toegegeven, ze kunnen dan wel gezond zijn, maar ik lust ze gewoon niet!
Waarom vertel ik dit nu? Als ik zeg dat je als ondernemer eerst moet geven alvorens je iets kan terugvragen, is het meestal zo dat diezelfde ondernemers spruitjes aan hun potentiële klanten geven.
Iets wat je publiek liever niet wilt en waar ze niet verder mee geholpen zijn. In plaats van spruitjes wil je dus iets geven wat ze graag willen en wat hun verder helpt.
Laten we in dit schema eens kijken naar de verschillende leadmagneten die je kan gebruiken en kijken welke waarden ze krijgen in het schema. We doen dit om ervoor te zorgen dat je alleen nog waardevolle content gaat geven.
Als we kijken hoe het 10 jaar geleden was. En we toen iets van waarde aan ons publiek gingen schenken, was het meestal een white paper of een e-book. Dit was toen de normale gang van zaken.
Ik kan je vertellen dat de dag van vandaag hier nog weinig behoefte aan is. De meeste mensen die je e-book downloaden lezen het zelfs niet meer. Het is alleen maar een verlies van kostbare tijd voor iedereen.
Dus bij deze graag gedaan, je hoeft geen e-book te schrijven!
Als we het schema links onderaan bekijken. Dan komen we bij datgene wat moeilijk te verwerken valt en waar weinig verlangen naar is. Dit zou bijvoorbeeld een telefoongesprek of een kennismakingsgesprek kunnen zijn.
En het lijkt soms logisch als je wat duurdere producten of diensten aanbiedt je eerst een gesprek wil voeren om wat meer informatie te geven over je dienst of product. Maar eigenlijk is: “Hey koop mijn product nu onmiddellijk” Of : “we geven een gratis consultatie over ons product” gewoon hetzelfde.
Het is een verkoopsgesprek. iedereen weet dat je wil verkopen. Mensen willen dus liever jouw gesprek vermijden. Er is dus weinig verlangen naar en het valt moeilijk te verwerken.
Gaan we naar boven in het schema dan komen we bij moeilijk te verwerken en groot verlangen. Dit zou een webinar kunnen zijn of een vierdelige video reeks.
Nu, webinars zijn geweldig en ze zijn ook populair. Maar meestal zie je dat er veel mensenzich registreren voor het webinar, laar als het webinar eenmaal live gaat er helemaal niet zoveel aanwezigen zijn.
Meestal zijn webinars dan ook vrij moeilijk als leadmagneet. Omdat gewoon simpelweg het dagelijkse leven in de weg staat. Hoeveel keer heb je zelf al geregistreerd voor een webinar en hoeveel van die keren heb je het ook daadwerkelijk bijgewoond ?
Een webinar is een goede manier om conversies te behalen. Maar ze zijn misschien toch niet de beste leadmagneet.
Waarmee we bij onze laatste leadmagneet komen. Makkelijk te verwerken en een groot verlangen naar. De PDF download.
Je vraagt je nu misschien af wat is het verschil tussen een PDF download en een e-book. Met de PDF download willen we iets gaan geven van 1 of maximum 2 pagina’s. Iets wat hun helpt om van waar ze nu zijn, een stap korter bij hun doel te komen.
Iets wat zeer waardevol is voor die persoon (jouw potentiële klant). Daar moet jij over gaan nadenken! Wat kan jij aanbieden dat aan deze voorwaarden voldoet? Wat makkelijk te verwerken is en wat zeer gewild is door jouw publiek.
Het punt van heel dit schema is om te zeggen dat je eerst met je download moet zorgen dat het ‘KLIKT’. Dat je ze daarna met het webinar ‘STRIKT’, als dat niet voldoende is je ze nog eens extra ‘PRIKT’. En vooral, blijf weg van al de troep waar je potentiële klant reeds in ‘STIKT’.
Om een idee te krijgen van wat je jouw prospect kan geven in de vorm van een PDF download. Kan ik je even deze voorbeelden laten zien. En ik zeg zeker niet dat
je deze moet gebruiken, maar zo heb je tenminste een richting om te gaan denken over wat je kan aanbieden.
Het zou een lijst kunnen zijn met bvb: “De 10 belangrijkste dingen die je moet weten om een kruidentuin te houden”. En dan maak je gewoon de lijst.
1) je gebruikt best deze grond.
2) gebruik deze gereedschappen
3) zo moet de zaden of planten er uitzien
4) zet deze kruiden niet naast elkaar
Of wat het ook mag zijn. Het moet super waardevol zijn voor iemand die van plan is om een kruidentuin te maken.
Maar het kan ook een gids zijn. Dit werkt vooral goed als je diensten of dergelijke aanbiedt. Laat ons zeggen dat je een SEO specialist bent.
Dan kan je een gids maken met 12 dingen waarop ze moeten letten vooraleer ze met een SEO bedrijf in zee gaan. Je zegt openlijk tegen je publiek. ‘Hey, dit zijn de dingen die jij moet overwegen, alvorens een beslissing te maken’.
Je doet deze persoon die op zoek is naar een SEO specialist een plezier met deze gids. En als jij goed in de markt staat, zal deze klant naar jou komen omdat jij de leidende authoriteit bent.
Het kan ook een lijst van hulpmiddelen zijn. Als jij mensen leert hoe ze kunnen groeien met hun onderneming door het houden van een podcast. Dan kan je misschien een lijst maken over alles wat ze nodig hebben om hun eigen podcast te starten.
Je hebt deze microfoon nodig, deze software, dit programma om audio te bewerken en ga zo maar door. Deze dingen zijn super waardevolle informatie voor iemand die een podcast wil starten.
Of misschien een template om het perfecte blogbericht te schrijven. Dit zijn de 10 elementen die je nodig hebt om het perfecte blogbericht te schrijven! Je hebt een titel nodig, dan moet je dit, daarna dat, je moet daar opletten, enz… Opnieuw super waardevol!
Ik heb voor mezelf ondervonden dat in mijn markt de meeste mensen moeite hadden om een goede advertentie te maken. Dus wat heb ik gedaan? Ik heb een PDF download gemaakt, genaamd ‘De perfecte FB advertentie’.
Een korte pdf van 2 pagina’s waarin ik de 10 belangrijkste elementen geef om de perfecte Facebook advertentie te maken. Net op dezelfde manier zoals ik mijn advertenties schrijf.
Wat jij nu moet doen is gaan nadenken welk het probleem is dat jouw ideale doelgroep heeft en welke oplossing jij hun kan aanbieden. Dan giet je deze oplossing in een simpele, makkelijk te downloaden en toe te passen PDF. Waarmee je gaat helpen hun probleem op te lossen en ze een stap korter te krijgen bij hun uiteindelijke doel.
Dus, wat ga jij aanbieden? Een lijst? Een gids? Een template? Recept? En welk probleem ga je oplossen met je PDF download.