Hoe je domein verifiëren in Facebook
Home » Hoe je Domeinnaam Verifiëren in Facebook

Hoe je Domeinnaam Verifiëren in Facebook

    Waarom moet je eigenlijk jouw domeinnaam verifiëren in Facebook? Dit heeft 2 belangrijke redenen!

    In de eerste plaats is deze verificatie ontworpen als maatregel tegen het steeds meer spammen op Facebook. Door je domeinnaam te verifiëren kan Facebook meteen zien aan welke website je pagina gekoppeld is.

    Je kan dus niet meer zomaar een Facebook pagina gebruiken om met betaalde advertenties te gaan spammen. Is jouw domeinnaam niet geverifieerd, dan kan je simpelweg niet meer gaan adverteren.


    Als tweede oorzaak was er de IOS 14 update van Apple die ervoor zorgde dat je geen data meer kreeg over je advertenties die getoond worden op de iPhone. Aangezien we weten dat het meeste Facebook gebruik via mobiel gebeurt, begrijp je wel dat dit een vrij ingrijpende verandering was voor Facebook.

    Zonder verder in detail te treden gaan we nu kijken welke stappen je kan ondernemen om je domein te verifiëren op Facebook

    Stap 1 – Zijn alle pagina’s eigendom

    Om met je website in orde te zijn voor de aanpassingen die op Facebook gebeurt zijn, moet je ervoor zorgen dat alle pagina’s in uw trechter die gebeurtenissen volgen zowel EIGEN als VERIFIED zijn door de bedrijfseigenaar. Denk dus ook aan bv. bedankpagina’s van Lead Magnet, Webinar pagina’s, boekingsystemen, enz… Alle pagina’s moeten dus jouw eigendom zijn en niet eigendom van een derde provider of ander extern systeem.

    Als dat al het geval is, ga dan GOED door naar stap 2.

    Is dat NIET zo, en je kan op pagina’s van derden niet een soort van verificatie doen, dan moet je zorgen dat je bedankpagina’s en dergelijke op JOUW domein terecht komen.

    Zodra je dit in orde hebt, gaan we verder met stap 2.


    Stap 2 – Domein Verifiëren in Facebook

    Bekijk de video hieronder om te weten hoe je jouw domein kan toevoegen en verifiëren op Facebook.


    Stap 3 – Zet uw website evenementen in de volgorde van belangrijkheid binnen Facebook.

    Ga naar uw ‘Gebeurtenisbeheer’ en halverwege de pagina moet u een nieuw tabblad zien met de naam “Meting van verzamelde gebeurtenissen“.

    Volg de stappen om uw gebeurtenissen (maximaal 8) in te stellen.

    Je moet ook de volgorde van hoogste prioriteit instellen.
    De hoogste prioriteit is de gebeurtenis die het dichtst bij het einddoel is, d.w.z. AANKOPEN of LEADS en van daaruit verder werken.

    Belangrijk om weten als je vast komt te zitten…

    1) De pixel gebeurtenissen moeten op de domeinen zijn die je hebt geverifieerd. (Vooral als u een aangepaste conversie hebt die op een ander domein staat, zoals Clickfunnels, Lead Pages, enzovoort).
    Als het niet op uw geverifieerde domein is, zal het niet verschijnen.

    2) U moet een admin zijn op de Business Manager die eigenaar is van de domeinen en de pixel (u kunt geen toegang krijgen via een partnerschap met de Business Manager).

    3) De pixel gebeurtenis moet actief zijn om te worden weergegeven bij het instellen van uw Verzamelde Gebeurtenissen.

    Nu ben je helemaal klaar om ervoor te zorgen dat je tracking goed werkt.

    Geef een reactie

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

    Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.