fbpx
Ga naar de inhoud
Home » Kennisbank » Wat is een Branded Hashtag? Definitie en uitleg!

Wat is een Branded Hashtag? Definitie en uitleg!

Een branded hashtag is een woord of combinatie van woorden die specifiek bedoelt zijn om een bepaald onderwerp of bedrijf aan te duiden. De branded hashtag van de firma Nike is bvb. #justdoit

Bedrijven creëren al sinds jaren hun eigen branded hashtags, en deze nemen alleen maar toe in hoeveelheid. Het is als onderneming dan ook belangrijk om een branded hashtag te bedenken met exact het juiste woord of de juiste zin, zodat ze opvallen tussen de grote massa. Om een effectieve hashtag aan te maken volg je best deze 4 regels

 

Hoe een succesvolle branded hashtag aanmaken!

  1. Hou het kort. Als je op Twitter een bericht plaatst heb je slechts 140 karakters beschikbaar. Zorg er dus voor dat je hashtag kort is, zodat je genoeg ruimte laat om je boodschap over te brengen en je hashtag te vermelden. Gebruik maximum 3 woorden en als je kan niet meer dan 10 karakters.
  2. Vrij van competitie. Zorg ervoor dat je branded hashtag relevant is aan jouw branche. Ideaal zou zijn dat het iets enthousiast is waarover mensen praten, maar specifiek genoeg om het niet te laten verdrinken in de massa. Ga op zoek wat er al gebruikt wordt in jouw branche. Wordt jouw hashtag al gebruikt? Wees er zeker van dat je hashtag uniek genoeg is zodat er geen niet-relevante berichten getoond worden als men zoekt op jouw hashtag.
  3. Makkelijke spelling. Bij het bedenken van jouw hashtag moet je zorgen dat iedereen het kan schrijven zonder fouten. Neem daarom geen moeilijke woorden of combinaties. Vraag desnoods bij twijfel aan enkele mensen in je omgeving of ze even jouw hashtag kunnen schrijven.
  4. Simpel te onthouden. Jouw hashtag moet makkelijk van de tong afrollen en simpel te onthouden zijn. Ideaal is als de gebruiker niet moet nadenken als hij jouw hashtag ziet. Ook afkorting kunnen soms goed gaan (bvb #JRM)