Targeting is het richten van advertenties aan personen die hoogst waarschijnlijk interesse hebben in de boodschap van de advertentie. Door een waardevolle boodschap te targetten naar een relevant publiek zal je een hoger rendement behalen met je advertentiecampagnes.
Targeting gebeurt meestal naar bepaalde interesses van een persoon, het surfgedrag, het koopgedrag, de leeftijd, woonplaats, relatiestatus en ga zo maar door. Men gebruikt hiervoor alle mogelijke informatie die men kan verzamelen over potentiële klanten.
Door de advertentie aan te passen aan elke doelgroep zijn de resultaten van je advertentie vele malen beter dan gewoon één advertentie aan te maken voor iedereen.
Targeting toepassen op Facebook
De korte uitleg! In Facebook kan je doelgroepen samenstellen op basis van hun verschillende interesses en demografische gegevens. Ga op zoek naar de interesses en andere informatie van je huidige klanten. Maak op Facebook aangepaste doelgroepen voor de verschillende interesses, en maak dan voor elke doelgroep een aparte advertentie aan.
Heb jij een winkel met wintersportartikelen. Maak dan een doelgroep aan voor snowboarders en laat hun advertenties zien over snowboards of snowboardvakanties. Laat aan de ski liefhebbers alleen advertenties zien i.v.m. skiën, zo ook voor de schaatsers.
Wens je meer informatie over doelgroepen maken, kijk dan zeker even hier