LinkedIn Haalt 500 Miljoen Leden!

De kracht van 500 miljoen leden op LinkedIn

Linkedin heeft aangekondigd een nieuwe mijlpaal bereikt te hebben van 500 miljoen leden. In oktober stond de teller nog op 467 miljoen.

Deze cijfers dienen wel even verduidelijkt te worden. In tegenstelling tot andere netwerken, geeft Linkedin het totaal aantal leden in plaats van actieve gebruikers. Om een voorbeeld te geven, er zijn meer dan 1,3 miljard Twitter accounts. Maar er zijn slechts 319 miljoen actieve maandelijkse gebruikers, een groot verschil dus.

In dit geval zijn de actieve gebruikers bij Linkedin een pak lager dan het totaal aantal leden. Volgens eerdere bevindingen zou Linkedin ongeveer 250 miljoen maandelijks actieve leden. Het zou zelfs zo zijn dat slechts 25% van de Linkedin gebruikers actief is op de app. Dit zou het cijfer van maandelijks actieve gebruikers ergens rond 125 miljoen leggen.

 

Moeten we nog actief zijn op Linkedin?

Het verschil is dat je Linkedin niet kan vergelijken met Twitter of Facebook. Linkedin is meer gebaseerd op het zakelijke gedeelte en is meer niche gericht. Hierdoor kan je op Linkedin meer specifiek gericht gaan adverteren.

Als je adverteert op Linkedin ga je waarschijnlijk niet om een zo groot mogelijk publiek te bereiken. Je gaat eerder niche gericht adverteren op Linkedin. Alhoewel de data die Linkedin doorgeeft verschillend kan zijn, is het  daarom niet echt zo belangrijk.

Dit is een mooi voorbeeld om te laten zien dat het belangrijk is dat je weet waar je klanten zitten. Wil je het grote publiek bereiken, dan is Linkedin daar niet de plaats voor. Wil je daarentegen andere ondernemers ontmoeten, dan is Linkedin ‘the-place-to-be’.

 

Linkedin Inzichten

Naast het nieuws dat Linkedin 500 miljoen leden behaald heeft, kregen we ook nog enkele andere cijfers. Hierdoor krijgen we een beter inzicht op Linkedin.

  • Elke connectie ‘reflecteert ongeveer 400 nieuwe personen en zorgt voor mogelijke links naar een 100-tal bedrijven. Dat zou betekenen dat het gemiddeld aantal connecties per gebruiker ongeveer 400 is.
  • Er zijn 10 miljoen actieve jobs op het platform, en toegang tot nog eens 9 miljoen organisaties.
  • Meer dan 100,000 artikels worden gepubliceerd op Linkeding elke week (Linkedin liet zelfs in september weten dat er 130.000 berichten gepost worden per week).

LinkedIn heeft ook enkele statistieken vrijgegeven waarin je kan zien waar Linkedin het meest populair is.

 

linkedin-top-5

Daaruit blijkt dat UAE (Verenigde Arabische Emiraten) het land is met de ‘meeste connecties’, gevolgd door Nederland en Singapore. De job met de meeste connecties blijkt dan verassend genoeg ‘human resources’ te zijn.

Om de mijlpaal wat kracht bij te zetten gaat Linkedin een set van nieuwe inzichten toegevoegd. Deze nieuwe inzichten zouden in de toekomst bereikbaar zijn via de ‘mijn netwerk’ tab op je profiel.
Linkedin heeft nog niet veel details vrijgegeven, maar volgens interne bronnen zou het gaan over lijsten over wie de meeste connecties heeft in je netwerk, wie de meeste gemeenschappelijke connecties heeft met jou, wie je eerste connectie was en nog dergelijke gegevens.

Momenteel wordt er ook bekeken of er een mogelijkheid is om nieuwe opties toe te voegen zoals het delen van locaties om af te spreken voor vergadering of dergelijke.

 

Matches Audiences (gerelateerd publiek)

Er zou nu ook sprake zijn dat er werk gemaakt worden van ‘Matches Audiences’, Linkedin’s eigen variatie van retargeting. Hierbij zouden er 3 opties beschikbaar komen die je helpen om je Linkedin inspanningen meer te kunnen focussen.

  • Website retargeting– Geeft adverteerders de kans om een doelgroep te creëren op basis van je website bezoekers (gelijkaardig aan retargeting zoals op de meeste andere sociale netwerken).
  • Account targeting– Hiermee kan je een lijst met bedrijfsnamen uploaden. Linkedin gaat dan in hun database kijken welke personen ze kunnen bereiken welke voor deze bedrijven werken. Op die manier kan je specifiek adverteren naar bepaalde werknemers toe.
  • Contact targeting– Deze functie geeft je de mogelijkheid om te adverteren op e-mail adressen. Je kan deze dan uploaden van je eigen databse.

 

Video van site toevoegen

Tijdens de voorlopige testen liet Linkedin weten dat ze een verhoging van 30% zagen in de CTR (Click through rate) in al de nieuwe opties – En dat is ook vrij logisch.
Adverteerders kunnen nu super specifiek gericht adverteren dankzij de ‘Matched audiences opties’. Het is super effectief omdat het kan samengevoegd worden met de standaard Linkedin adverteer mogelijkheden zoals locatie, job beschrijving, leeftijd en geslacht.

Zoals altijd is ook hier opnieuw de boodschap, test alles goed uit om de beste resultaten te verkrijgen. De opties zorgen wel voor een heel nieuw niveau van mogelijkheden in het Linkedin adverteer proces.

Het is dus zeker wel eens de moeite om te kijken of adverteren op Linkedin een betekenis kan hebben voor jouw onderneming. Vooral als je B2B gericht bent lijkt Linkedin nog steeds één van de interessantste sociale media kanalen te zijn.

Heb je nog vragen? Of extra tips? Laat het zeker weten in de reacties! Ook voor jouw feedback over dit artikel zijn we jou weer dankbaar. Maar vooral, like ons facebookpagina even en deel dit artikel.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.