Home » Is organisch bereik op Facebook dood of niet? Ja.. en Nee!

Is organisch bereik op Facebook dood of niet? Ja.. en Nee!

    Dit is ongetwijfeld één van de meest gestelde vragen die we te horen krijgen. En veel marketeers zullen je anders vertellen, maar ik niet. Let even goed op ❗❗❗

    Organisch bereik op Facebook is niet dood. Maar… je moet spelen volgens de regels van Facebook. En laat dat nu net het probleem zijn voor vele ondernemers, het is allemaal net wat ingewikkelder geworden.

    ✅ Facebook wil alleen nog waardevolle content zien op zijn platform. En volgens Facebook is content waardevol als de betrokkenheid groot is, als het dus veel reacties en likes krijgt en het veel gedeeld wordt.

    Facebook puntensysteem voor content
    Hoe meer betrokkenheid je bericht krijgt, hoe meer punten Facebook aan je bericht toekent!


    Probleem is, hoe kan je nu veel betrokkenheid krijgen als Facebook je bericht niet laat zien. En Facebook laat je bericht niet zien omdat je geen betrokkenheid krijgt. Het is dus eigenlijk een vicieuze cirkel. 😵

    Als jij als ondernemer hier stopt, dan ja, organisch bereik is dood. Maar je hoeft hier niet te stoppen! 🚷

    Om je organisch bereik te kunnen verhogen, ga je het moeten combineren met berichten die je promoot. Zorg dat super waardevolle content maakt waarop jouw publiek echt zit te wachten. En gooi hier dan wat euro’s tegenaan. 💰💰💰

    Door je bericht te promoten ga je betrokkenheid krijgen en zal Facebook het ook organisch meer gaan laten zien. Met als gevolg dat je meer en meer betrokkenheid zal krijgen en dat je het bericht niet meer hoeft te promoten om betrokkenheid te krijgen.


    Ok, dit is niet helemaal organisch, maar volg me nog even… 👌

    Het voordeel van deze tactiek is dat Facebook gaat opmerken dat je altijd waardevolle content levert waar veel betrokkenheid op komt. Volgens het Facebook algoritme staan jouw volgers dus te wachten op een bericht van jou. 👀

    Tot de moment komt dat Facebook automatisch jouw berichten gaat laten zien aan je volgers zodra je iets post. Zonder dat je er dus voor gaat betalen. En dan… is organisch bereik op Facebook dus niet dood. Maar je zal er wel wat moeite voor moeten doen. 💪

    Jouw belangrijkste doel moet dus zijn dat je super waardevolle content maakt voor je doelgroep. Als je zelf twijfelt of het goed is, dan is het dat waarschijnlijk niet. Het moet gewoon super goed zijn als je wil knallen 🚀🚀🚀

    Geef een reactie

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

    Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.