Uit een rondvraag bij 4800 ondernemers blijkt dat maar liefst 72% meer wil leren over Instagram. Dit is de eerste maal dat Facebook van de troon gestoten wordt en dat Instagram de nummer 1 positie inneemt. (76% B2C vs. 65% B2B)
Wederom de bevestiging dat Instagram een grote inhaalbeweging maakt. Nogmaals, zorg dat je de Instagram boot niet mist.
Op de tweede plaats vinden we Facebook terug. Nog steeds 69% van de ondernemers wil meer weten over marketing op Facebook (74% B2C vs. 62% B2B). Ter info, vorig jaar bedroeg dit cijfer nog 79%. Een daling van maar liefst 10% dus
Op plaats 3 en 4 vinden we respectievelijk YouTube met 67% en LinkedIn met 57% terug. Beide platformen blijven dus nog steeds interessant voor veel ondernemers.
De grootste verassing is misschien toch wel het enorme verlies van Messenger bots. In 2018 liet nog 70% van de ondernemers weten dat ze hier meer interesse in hadden. Dit jaar echter is diezelfde interesse gezakt naar 45%. Een immense daling dus.
Onderaan sluiten Twitter (44%), Pinterest (36%) en Snapchat (19%) het rijtje af.
Over welk sociaal platform zou jij nog willen bijleren dit jaar? Deel je mening met ons in de reacties hieronder! Alvast bedankt