Facebook start met het verwijderen van duizenden verouderde en zelden gebruikte interesses die men kan targetten tijdens het adverteren.
De meeste adverteerders zullen hier echter niets van merken volgens Graham Mudd, verantwoordelijk over de product marketing van advertenties bij Facebook.
Wanneer worden deze verwijderd? De interesses zullen niet meer beschikbaar zijn voor nieuwe advertentie campagnes. Voor de adverteerders die momenteel nog gebruik maken van mogelijke interesses die verwijderd worden. Deze interesses zullen verdwijnen startende vanaf Augustus. Ze zullen hiervan enkele maanden op voorhand een melding krijgen dat een interesse die ze targetten zal verdwijnen. Je hebt als adverteerder dus nog even de tijd om mogelijke aanpassingen te maken aan je advertentie.
Heeft dit invloed op jou? In sommige gevallen zou het inderdaad kunnen zijn dat jij hier last van zal ondervinden. Als je in een niche adverteert die zeer specifiek is en je bvb op bepaalde oude boeken of films target, dan zal je hier nieuwe interesses voor moeten zoeken.
Het verwijderen van de oude, zelden gebruikte interesses is een deel van de vernieuwing van de advertentie manager. Op deze manier wordt het overzichtelijker en makkelijker te gebruiken volgens Mudd.