4 sociale media trends 2017
Home » Sociale Media Trends 2017

Sociale Media Trends 2017

4 Sociale Media Trends om zeker toe te passen dit jaar!

Het jaar is nog vroeg, maar gaat toch stilaan aan ons voorbij. De doelen die u uzelf heeft gesteld om uw marketing te verbeteren kunnen niet worden behaald als u geen actie onderneemt. Uw social marketing is één van de factoren waar u aan moet denken. We hebben het iets makkelijker voor u gemaakt met deze trends waarvan u direct gebruik kunt maken.

Facebook Live

Interactieve video wordt het helemaal dit jaar en dat betekent dat u misschien eens moet kijken hoe dit uw marketing inspanningen beïnvloed. Met 43% van de marketeers die nu van plan zijn om Facebook Live en andere interactieve video platformen te gebruiken, zullen nieuwe technieken en toepassingen waarschijnlijk snel volgen.

Facebook Live genereert enorm veel betrokkenheid bij je volgers

Facebook Live genereert enorm veel betrokkenheid bij je volgers

Hoe onderscheidt Facebook Live zich van andere marketing video projecten waar u in het verleden aan gewerkt heeft? Ten eerste is er geen tijd om iets te bewerken. Wat u de wijde wereld laat zien is onbewerkt en onmiddellijk. Die YouTube video’s die voice-overs, bewerkingen en finetunen hebben ondergaan, hebben nog steeds een plek in uw marketing arsenaal. Echter hebben deze live video’s iets wat bewerkte video’s niet hebben; ze zijn authentiek.

Live video’s laten uw bedrijf in zijn volle glorie zien, inclusief zijn zwakheden en gebreken. Uw klanten waarderen dat. Geloof het of niet. Ze vinden het fijn om te zien dat het merk dat zij hebben opgebouwd in hun hoofd, de connectie die zij hebben met het merk, dat dit past bij hun realiteit. Wat is nou een betere manier om mensen te voorzien van realiteit dan met live video?

Facebook Live is de snelst groeiende Video Streaming Service ter wereld

Dus hoe kunt u dit gebruiken? Eenmalige events hebben een enorm bereik met live video’s. Geef kopers het gevoel dat ze heel dichtbij zijn tijdens de lancering van nieuwe producten, conventies, demonstraties of wanneer het product door een beroemdheid wordt aanbevolen. U kunt live video ook gebruiken voor Q&A-sessies, tutorials en productvergelijkingen. Interviews met echte klanten is ook iets wat goed aanslaat bij uw klanten.

Berichten – of Messaging Apps

Email adressen en telefoonnummers waren normaal gesproken genoeg voor klanten om contact op te nemen met uw bedrijf. Nu moet u echter ook via andere wegen bereikbaar kunnen zijn. Eén van de meest populaire keuzes is Facebook Messenger, iets wat automatisch voor elk bedrijf beschikbaar is wanneer zij een pagina aanmaken.

berichten apps zoals messenger

Klanten vinden het fijn om over de mogelijkheid te beschikken om contact op te nemen vanuit waar zij zich op dat moment bevinden. Als ze bezig zijn op social media en een vraag hebben of een bericht willen achterlaten, dan willen zij dit bericht versturen zonder dat dit hun activiteiten onderbreekt. Zonder de mogelijkheid om berichten te verzenden via meerdere platformen zoals LinkedIn, Twitter, Instagram en, nou ja, zo’n beetje elk social media platform, kan het zo zijn dat deze potentiele klanten de moeite niet nemen om contact met u op te nemen.

Sociale Media Verkoop Knoppen

E-commerce integratie is nu beschikbaar via Instagram, Facebook en Twitter. Dit betekent dat klanten die door hun social media feed bladeren en een geweldig nieuw product zien van uw bedrijf. Ze hoeven de pagina nu niet meer te verlaten om u online op te zoeken.

social media sales buttons

Wanneer u producten of diensten verkoopt, neem dan de moeite om uw e-commerce sales te linken aan uw social media accounts. Het verwijderen van overbodige stappen in het aankoopproces is de beste manier om er zo zeker van te zijn dat u klanten overgaan van “willen” naar “eigenaar van” in de kortst mogelijke tijd.

Adverteren op Sociale Media

Social media platformen hebben de marketing om groepen te selecteren simpeler dan ooit gemaakt. Google kan u goede resultaten opleveren zo lang mensen specifiek zoeken naar de diensten en producten die u aanbiedt. Op Facebook, Twitter en Instagram kan uw doelgroep uw advertenties simpelweg zien omdat zij uw doelgroep zijn.

Facebook verdiende meer dan $7 miljard voor adverteren in 2016 en dit bedrag blijft maar stijgen. Ze blijven het gehele proces steeds bijwerken zodat de advertenties op de juiste manier getoond worden. Ze zijn dus niet storend voor jouw klanten en andere Facebook gebruikers. Dit betekent dat de gebruikers die uw betaalde advertenties te zien krijgen, niet geïrriteerd raken van uw bericht. Maar ze zullen het zeker te zien krijgen.

adverteren op sociale media

De mogelijkheden om bepaalde groepen te bereiken zijn eindeloos in de wereld van sociale media. Je kan je boodschap laten zien aan een zeer gericht publiek in jouw markt welke de meeste interesse hebben in wat jij als ondernemer te bieden hebt.

Of je kan er voor kiezen om naar een vrij uitgebreide groep te adverteren. Op die manier kan je zien of je ergens nieuwe klanten en kopers kan vinden. Je kan je doelgroep instellen op een bepaalde leeftijd, locatie, likes, merken, geslacht, en ga zo maar door. Je kan zo gedetailleerd gaan als je zelf maar wil. Let er gewoon op dat elke euro telt die je investeerd.

Als je gebruik maakt van deze of enkele van deze tactieken, dan weet je al hoe invloedrijk sociale media kan zijn. Als dat niet het geval is, dan wordt het misschien toch wel tijd om jouw zaak of product in 2017 een duwtje in de rug te geven met sociale media. Contacteer ons even en wij helpen jouw om een goede start te maken.

Laat ons zeker weten welke tactieken jij gebruikt voor je sociale media campagne. Je kan het hieronder in de reacties vertellen!

1 reactie op “Sociale Media Trends 2017”

  1. Direct mail trends

    Altijd goed als ondernemer om je te laten inspireren door trends. Je kan er ideeën uit halen voor je eigen bedrijf. Bedankt voor het overzicht.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.